Jak zrozumiec co to sa biblioteki klas.

Dyskusje na temat języka C# oraz biblioteki .NET
Tomasz S
Nowicjusz

Jak zrozumiec co to sa biblioteki klas.

Post przez Tomasz S »

Witam.
Z samego tytulu mozna wywnioskowac ze jestem nowy w temacie programowania i stawiam pierwsze kroki jak maluch przy nauce chodzenia:)
Mianowicie nie czaje okreslenia "biblioteka klas". W roznego rodzaju kursach przy temacie klasy uczymy sie tworzyc klasy a pozniej w tej klasie
tworzymy objekty o ile dobrze zapamietalem.
Czyli w wielkim uproszczeniu na moj rozum klasa meble po czym tworzymy jakby podkategorie jak kuchenne, biurowe itd.:)
W takim razie rozumiem ze ja tworze klasy w C#.
Jednak caly czas czytam o bibliotekach klas w .net framwork wiec czym sa te klasy w .net framework?
Kiedy ja z nich korzystam? Jak to wyglada w samym kodzie C#? Co to jest ten Base Class Library? Skad mam wiedziec ze one sa i jak moge ich uzyc?
Nie czaje bazy:) Moze mi ktos to wyjasnic na przykladzie jakiegos kawalka kodu? Please
Jezeli jest to zbyt dozo pisania mozna skontaktowac sie przez Skype.

Z gory dzieki
Morfidon
Administrator
Administrator

Re: Jak zrozumiec co to sa biblioteki klas.

Post przez Morfidon »

Hej :)

Potraktuj klasy jak książki z których możesz korzystać. Wtedy nazwa biblioteka robi się całkiem sensowna co nie?

Klasa to taka kalka do tworzenia obiektów według formatki (cechy/ właściwości / funkcje) określonej w klasie. Korzystasz z książek (klas) napisanych przez innych lub przez SIEBIE. Sam w końcu też tworzysz swoją bibliotekę. Takie klasy napisane przez innych znajdują się właśnie również w bibliotekach, które dołączasz do swojego projektu. Już od samego początku korzystasz z bibliotek. Chociażby nawet z System.out.println to jest jedna z wielu funkcji znajdujących się w bibliotekach z których korzystasz.

Code: Zaznacz cały

using System;
Tak właśnie dołączyłeś (a właściwie zrobił to za Ciebie IDE w którym pracujesz) bibliotekę z której korzystasz. Opisy funkcji masz na MSDN: