Proszę o pomoc z pętla for

Tutaj dyskutujemy o PHP oraz zgłaszamy i rozwiązujemy problemy dotyczące tego języka.
lotnik
Nowicjusz

Proszę o pomoc z pętla for

Post przez lotnik »

Witam. Jestem początkujący w PHP wiec niektóre funkcje bynajmniej ich użycie jest dla mnie trudne. To tez proszę o pomoc.

Otóż chcę przerobić pewien skrypt w którym znajduje się właśnie pętla FOR

Code: Zaznacz cały

{for $osada=1 to $max_osada}
w dalszej części jest kod osady w tabelach  i jej funkcje wyświetlane w toltip

po czym kończy się zamknięciem pętli
{/for}

$osada=1 to zmienna od której ma być wyświetlana lista moich osad w tym przypadku pokazuje od 1 osady do "$max_osada" max. osad uzyskanej przez użytkownika.

Niestety styl wyświetlania jest w tabeli czyli osada pod osadą. Ja zaś chciałbym umieścić tło pod owe osady i zastosować rozmieszczenie każdej z nich w innym miejscu, myślałem o funkcji <DIV id=osada1>
i tutaj mój problem jak powtórzyć tą pętlę by osady były rozmieszczone w pozycji np.: przy uzyciu css-a, a nie jedna pod drugą (w formie tabelki)
Morfidon
Administrator
Administrator

Re: Proszę o pomoc z pętla for

Post przez Morfidon »

Witam,

Jeśli dosłownie każda ma być w innym miejscu i nie ma żadnej reguły rozmieszczenia osad to jak najbardziej musisz zastosować id='osada1' etc.

Jednak co będzie, jeśli zmieni się kolejność osad w bazie danych? Osady otrzymają złe parametry CSS. Powinieneś style dla osady przechowywać również w bazie danych i pobierać je przy pomocy php przez co w razie zmian zmienisz je w jednym miejscu.

Możesz też nazwać osady unikalnie w bazie danych i będziesz odwoływał się do nich nie po numerach typu: "osada1... osada2".

Jeśli osady miałyby być obok siebie to wystarczy zastosować float: left; na pierwszą i każda będzie obok siebie.

Pozdrawiam
lotnik
Nowicjusz

Post przez lotnik »