Odświeżanie po zamianie danych.

Dział poświęcony JavaScriptowi - tworzeniu dynamicznym stron WWW.
neytiri
Bywalec
Bywalec

Odświeżanie po zamianie danych.

Post przez neytiri »

Mam problem z ogarnięciem tematu odświeżania danych.
Użytkownik z listy wybiera sobie pozycję do edycji. Otwiera mu się okienko.
Czy prawidłowym podejściem odnośnie odświeżania danych będzie zapisywanie danych wprowadzonych przez użytkownika do sesji i bieżące odczytywanie ich w miarę potrzeby.
Myślałam, aby podczepić się odpowiednio onblur lub onchange w zależności od rodzaju pola input czy select.
Nie mam doświadczenia w tej kwestii?
Jak wy rozwiązujecie taki problem na waszych stronach?

Czy w okienku można dobrać się do tablicy $_SESSION?
Morfidon
Administrator
Administrator

Re: Odświeżanie po zamianie danych.

Post przez Morfidon »

Zakładam, że chodzi Ci o zapis danych w formularzach / ew. wybranych elementów tak, aby nie były tracone i nie musiał wpisywać je ponownie.

Jeśli oto Ci chodzi to tak jest to prawidłowe rozwiązanie, aczkolwiek lepiej by było zapisać dane w cookies przy pomocy javascript.

Aczkolwiek najłatwiejszym i czytelniejszym sposobem jest skorzystanie z nowego localStorage, który omawiam w kursie html 5. Jeszcze kursu nie ma, ale niedługo już będzie :)
neytiri
Bywalec
Bywalec

Post przez neytiri »

Tak, ale mam problem, bo to nie jest okienko do wprowadzania nowych danych, ale do edycji?

Jak sobie ładuję dane z bazy i wrzucam je do $_SESSION jest ok, potem użytkownik sobie zmienia je i zakładam, że jeszcze nie wybrał zapisu danych a z jakiegoś powodu odświeżył stronę i dane znikają, bo oczywiście znowu zostały wczytane dane z bazy, które nie zostały uaktualnione.
Czy da się to jakoś obejść, czy powinnam przy updatowaniu od razu updatować w bazie, co w sumie może być mylące dla użytkownika, bo może nie chce ich zapisywać.

Masz jakiś pomysł?

Oczywiście czekam na kurs :).
Morfidon
Administrator
Administrator

Post przez Morfidon »